Kotva
Rozvrhy
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
Zápisy 2024/2025
5.2.2024

Přihlásit dítě k zápisu je  možné elektronicky od 4. 3. do 3. 4. 2024. Při přihlašování si rodič vybere přesný den a datum zápisu. 

 

Den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče se bude konat 12. 3. 2024.  

Samotné zápisy se uskuteční v pátek 5. 4.  a v sobotu 6. 4.  2024.  

 

Další info ZDE

Školní psycholožka
2.2.2024
Po letech snahy se nám podařilo obsadit pozici školního psychologa v naší škole. V rámci základních škol je to rarita, neboť školních psychologů je v Ústeckém kraji zásadní nedostatek. 
 
Od 5. 2. 2024 bude tuto funkci v naší škole zastávat Mgr. Lenka Petrželková, absolventka Univerzity Karlovy (a také naší základní školy). 
 
Bude u nás působit každé pondělí a úterý. Zbytek týdne je zaměstnána v teplické Pedagogicko psychologické poradně. 
 
Všem žákům se postupně představí během prvních únorových dnů. 
 
Rodiče o paní psycholožce dostali zprávu prostřednictvím edookitu. 
 
Více informací ZDE.
Naši sponzoři
4.12.2023

Víte, kdo jsou naši sponzoři? Z 99% je tvoří naši rodiče (příp. jejich firmy) a my jim za to DĚKUJEME. Více na této stránce.

Anketa
Blíží se letní olympijské hry, které se budou konat v Paříži. Paříž je pořadatelské město letních olympijských her:
a) poprvé
b) podruhé
c) potřetí
Celkem hlasovalo: 66

Londýn II, 2020

Britskou metropoli v rámci projektu Erasmus+ navštívila v lednu 2020 i paní učitelka Lenka Head. Jaké jsou její dojmy?

 

     Letos v lednu jsem dostala příležitost vycestovat v rámci programu Erasmus + na dva týdny do Londýna. Ve výběru kurzů jsem měla volnou ruku. Zaměřila jsem se na metodiku výuky angličtiny. Chtěla jsem obohatit svou dosadní praxi o nové poznatky, trendy a metody při výuce. Vybrala jsem si dva týdenní kurzy pořádané školou Language Link. To, že má škola sídlo v Londýně, jsem brala jako krásnou prémii.

     První týden jsem navštěvovala kurz „Creative Ways of Teaching Literature for EFL Teachers“ (Kreativní způsoby výuky literatury pro učitele AJ jako cizího jazyka).  Byl vytvořen tak, aby ukázal účastníkům, jak pracovat s textem při výuce angličtiny. Zdaleka už nejde jenom o to nějaký článek přečíst a pak zjišťovat pomocí otázek, zdali žáci porozuměli či nikoliv. Hlavní důraz se klade na aktivitu žáků, kteří texty interpretují, domýšlejí, kreslí, reprodukují. Líbí se mi myšlenka čtenářských / knižních klubů, které jsou tak populární v anglicky hovořících zemích. Bylo by zajímavé připravit něco podobného pro naše „metelkárenské“ děti v rámci odpoledního kroužku.

     Bonusem u tohoto kurzu bylo, že jsme se sešli pouze tři. Možnost používat angličtinu během kurzu jsme tedy měli o hodně větší, než účastníci v létě, kterých bývá daleko více (nejspíše z důvodu letních prázdnin). Náš lektor, Francis, byl typický Angličan s anglickým smyslem pro humor. Líbilo se mi, že měl svou vlastní zkušenost s výukou angličtiny, ať už šlo o cizince, kteří se chtěli v angličtině zdokonalit, anebo budoucí učitele angličtiny v zahraničí, kteří byli na kurzu CELTA. Nešlo tedy pouze o teoretické předávání zkušeností.

     Druhý týdenní kurz mě vlastně svým názvem zaujal jako první, jmenoval se „Creative Methodology for EFL Teachers“ (Kreativní metodologie pro učitele angličtiny jako cizího jazyka). Kdo by nechtěl učit kreativním způsobem? Seznámili jsme se teoreticky a také prakticky s metodami, které jsou v současnosti populární nejenom ve Velké Británii. Náš tříčlenný tým se rozrostl o dvě učitelky ze Španělska. Francise, který musel uprostřed týdne odcestovat, vystřídala Mel.

     Kurz kladl důraz na to, abychom se jako učitelé snažili vytvářet při hodině takové aktivity, při kterých budou z velké části aktivní hlavně děti. Dozvěděli jsme se například o metodě DOGME, při které by žáci měli komunikovat z 80 % výuky a učitel pouze 20 %.  Měly by se používat autentické materiály, se kterými se žáci mohou setkat i v anglicky mluvících zemích, abychom se co nejvíce přiblížili reálné komunikaci, se kterou se žáci střetnou ve skutečnosti. Společně jsme si vyzkoušeli pár cvičení v praxi. Dostali jsme třeba učebnice a museli jsme přijít s nápady, jak nudná cvičení přetvořit, aby byla pro děti zábavnější.

     Ubytovaná jsem byla v rodině u Evy. Eva byla Rakušanka, která se do Londýna dostala po 2. světové válce. Za muže si vzala Slováka Herberta, který se jako židovské dítě do Anglie dostal před válkou, když ho rodiče poslali do bezbečí. Eva měla velký dům, ve kterém ubytovávala studenty školy Language Link ze všech možných koutů světa. Seznámila jsem se tak třeba s Argentinkou, Italem, Polkou, Francouzkou nebo Číňankou. Někteří pobyli dva týdny jako já, někteří zůstali jen přes víkend a někteří byli u Evy na týdny čtyři. Setkávali jsme se u večeře a bylo zajímavé se něco dozvědět i o jiných národech.

     Pobyt v Londýně jsem si užila. Kdysi jsem tam strávila rok jako au-pair. Párkrát jsem se tam vrátila, ale nikdy to nebylo na dva týdny. Prohlédla jsem si místa mně známá, ale objevila jsem i nová zákoutí.

     Hodně nám toho ukázal Francis během prvního týdne, kdy součástí kurzu byly odpolední procházky Londýnem spojené s literaturou. Ukázal nám místa, kde bydlela Virginia Woolfová, kde pobývala Getrude Steinová nebo Oscar Wilde před tím, než musel opustit Anglii nadobro. Byli jsme v muzeu Charlese Dickense.  V Britské knihovně jsme se byli podívat mimo jiné na jednu z kopií Magny Charty. Jako pravý londýňan nám Francis doporučil další místa, která stojí za to navštívit.

     Na tyto dva týdny v Londýně budu vždycky ráda vzpomínat.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.